19 Temmuz 2010

delik






"nerelerdeydin" diye sorarsan
"hep eskisi gibi", diyeceğim.



şilililer denizci ve gezgin olurlar... ve bizde herkes bir yerlere gitmek ister. bir şeyler yaptığınız zaman size, "iyi ama buralarda ne duruyorsun sen?" diye sorarlar... "her yeri gördün de mi buradasın!" bana bu soruyu o kadar çok kimse sordu ki, sonunda kendi ülkemde ne yapıp durduğumu, başka yerlere gitmenin en iyi yolunun ne olduğunu ben kendi kendime düşündüm. param yoktu. o zaman bana akıl verdiler, konsolos olarak atanabileceğime kanaat getirdim. dış işlerine başvurdum bana tuhaf tuhaf baktılar, geri döndüm... sonra bir arkadaşımın yardımıyla görevi aldığımda öylesine koltuklarım kabarmıştı ki neresi olduğunu bile sormamıştım. bakanlık bürosu duvarındaki büyük dünya haritasında tam tayinimin çıktığı yerde bir delik vardı.. nereye konsolos olarak gideceğimi soranlara; "bir deliğe" diyordum...




pablo neruda