20 Şubat 2012

mi and l'au





mira ve laurent, paris'te karşılaşıp, aşık olurlar. mira model, laurent, müzik endüstrisinde çabalayıp duran bir müzisyendir. hemen o gün, her şeyi bir yana bırakıp finlandiya'da, ormanda, küçük bir eve taşınırlar. şarkıları gibi. sade, serin, yalnız, ve çok aşık...


ne güzel hikâye değil mi:)


mi and l'au ile ne zaman tanıştım hatırlamıyorum. en fazla 2007 olmalı, ki zaten paris'teki tanışma yılları bu. sonrasında hiçbir şarkılarını kaçırmadım. benim için, her yeni albüm, hem yeni şarkıların heyecanı, aynı zamanda mira ve laurent'in halâ birlikte oldukları haberinin sevinci. şarkı şarkı, aşkın iniş çıkışları, keyfi, sıcaklığı, hüznü, tutkusu, kavgası... laurent'in akıllı, zarif, eğlenceli tarzıyla, mira'nın fin köklerinden gelen sakin, serin, gölgeli sesindeki huzur birleşince ortaya çıkan müziği çok seviyorum.


If Beauty Is a Crime by Mi & L'Au on Grooveshark
Territory Is An Animal by Mi & L'Au on Grooveshark
Magic 80 by Mi & L'Au on Grooveshark


son albümle henüz tanışmamışken, müzik zevkini kendiminkine yakın bulduğum , blogunu özenle takip ettiğim sevgili arkadaşım'ın, kendi deyimiyle; bensiz boğazından geçmemiş:) sağolsun, hemen albümü yolladı. "if beauty is a crime" beni çocuk gibi sevindirdi. bütün gece dinledim. öylece, kulağımda mi and l'au ile uyudum.  


Merry Go Round by Mi And L'au on Grooveshark
Up in the building by Mi And L'au on Grooveshark


yeni bir müzik albümünü geniş zaman içinde dinleye dinleye seviyorum ben. tom waits'in, aylar önce çıkan "bad as me"si ile halâ flört evresindeyiz meselâ. öyle ilk dinleyişte tutulduğum yoktur diyebilirim. tutulunca da hiç tüketemiyorum, yıllarca aynı albümlerin etrafında dönüp duruyorum. durum böyle olunca; en sevdiğim mi and l'au albümü kendi adlarını taşıyan ilk, 2007 albümüdür tabii. sonra 2009'daki; "good morning jokers". daha önce de bloga bazı şarkılarını almıştım. şimdi sıra bu son albümde; günlerce, ama aslında gecelerce...